Profilaktyka zdrowotna osób w wieku senioralnym to kluczowe założenie programu AKTYWNY SENIOR. To działanie o charakterze prospołecznym, do którego zobowiązuje nas odpowiedzialność oraz doświadczenia zawodowe w pracy z osobami w wieku senioralnym, oraz osobami niepełnosprawnymi. Stosując zasadę „lepiej zapobiegać niż leczyć” prowadzimy szeroko zakrojone działania edukacyjne oraz medyczne, dzięki którym Seniorzy mają szansę szybszej reakcji na pojawiające się dolegliwości oraz problemy zdrowotne. Nasz program profilaktyczny AKTYWNY SENIOR miał swój początek w październiku 2019 roku, a jego faktyczny start zbiegł się w czasie z uroczystymi obchodami Dnia Seniora w Szczecinie. Do dnia dzisiejszego do programu przystąpiło blisko 1000 Seniorów, dla których wykonaliśmy ponad 1,5 tysiąca bezpłatnych badań. BEZPŁATNYCH to słowo i fakt, który w przypadku tego programu stanowi bardzo ważny aspekt, ponieważ pozwala na dostęp działań profilaktycznych wszystkim osobom w wieku senioralnym, niezależnie od ich sytuacji ekonomicznej. W tym działaniu aktywnie wspiera nas Centrum Seniora w Szczecinie ,jako jednostka organizacyjna szczecińskiego Urzędu Miasta. ZAPRASZAMY WSZYSTKICH SENIORÓW DO UCZESTNICTWA W PROGRAMIE !!! 

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST PROGRAM „AKTYWNY SENIOR” ?

Do udziału w programie profilaktyki zdrowotnej wieku senioralnego „Aktywny Senior” zapraszamy wszystkie osoby, które ukończyły 60 rok życia.

CO ZYSKUJĘ PRZYSTĘPUJĄC DO PROGRAMU „AKTYWNY SENIOR” ?

Założeniem programu „Aktywny Senior” jest profilaktyka zdrowotna osób w wieku senioralnym (powyżej 60 roku życia). W ramach programu Uczestnik uzyskuje bezpłatny dostęp do następujących czynności medycznych :

– bezpłatne przesiewowe badanie aparatu ruchu z wykorzystaniem cyfrowej platformy diagnostycznej. W ramach tego badania specjalista oceni sytuację zastaną u Pacjenta i w razie potrzeby wskaże niezbędne czynności profilaktyczne lub rehabilitacyjne,

– bezpłatna konsultacja ze specjalistą fizjoterapii. W ramach wizyty specjalista wskaże rozwiązania dla zgłoszonego przez Pacjenta problemu oraz opracuje plan działań profilaktycznych oraz rehabilitacyjnych,

– bezpłatna konsultacja z podologiem. W ramach konsultacji specjalista oceni stopy Pacjenta oraz wskaże niezbędne działania profilaktyczne lub lecznicze. Dodatkowo przeprowadzone zostanie badanie wskaźnika ABI pozwalającego ocenić ryzyko zmian cukrzycowych u Pacjenta. W przypadku zgłoszenia się przez Pacjenta na konsultację z konkretnym problemem zdrowotnym, specjalista opracuje niezbędny plan działań zmierzających do eliminacji problemu,

– bezpłatna konsultacja ze specjalistą zaopatrzenia medycznego. W przypadku kiedy Pacjent będzie wymagał indywidualnego doradztwa w kwestiach zaopatrzenia medycznego, rehabilitacyjnego, pomocniczego lub pielęgnacyjnego, specjalista umówi konkretny termin wizyty Pacjenta lub zrealizuje konsultację drogą telefoniczną.

Dopuszczalną częstotliwość bezpłatnych wizyt w ciągu roku kalendarzowego, w ramach programu „Aktywny Senior” przedstawia poniższa tabela:

Badanie przesiewowe / bilansowe aparatu ruchu – 1 raz w roku

Konsultacje z fizjoterapeutą, podologiem – 2 razy w roku

Konsultacja z dietetykiem – 1 raz w roku

Konsultacja ze specjalistą zaopatrzenia medycznego – bez ograniczeń
         

INNE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROGRAMIE

Uczestnik programu uzyskuje dodatkowe rabaty na usługi oraz produkty zakupione w firmie Spondylus. Program „Aktywny Senior” uprawnia do stałego rabatu na usługi medyczne w wysokości 20 % wartości usługi, z wyłączeniem usługi Mobilny Podolog. W przypadku zakupu produktów medycznych Uczestnik programu zyskuje stały rabat w wysokości 5% wartości produktu. Rabaty nie łączą się z programem Karty Seniora.

JAK ZAREJESTROWAĆ SWOJE UCZESTNICTWO W PROGRAMIE AKTYWNY SENIOR ?

Rejestrację Uczestnika programu „Aktywny Senior” prowadzimy pod dedykowanym numerem telefonu 609 442 071 w godzinach od 8.00 do 16.00, od poniedziałku do piątku. Podczas rejestracji osoba przyjmująca zgłoszenie poprosi Uczestnika o wskazanie podstawowych danych identyfikacyjnych ( imię, nazwisko, nr telefonu do kontaktu oraz wiek Uczestnika ), niezbędnych do przeprowadzenia procesu rejestracji.